ua

ua

Thursday, December 31, 2009

The Frantic V - In The Bradford Mist EP









The Frantic V


In The Bradford Mist EP

1997



Label: Golbin Records
Catalog#:
Format: Ep, single, Vinyl
Country: Greece
Released: 1997
Genre: Garage

Tracks
A1 - Bradford Mist
A2 - Every Chance Is Gone
B1 - She's The Girl
B2 - Why Can't I See?
Action Records and Gew Gaw fanzine production
Flac & scans Size:84513 KB
Take it Here

The Band :
Chris : Vocals, Tambourine
Kostas: Guitar, Vocals
Sakis: Farfisa organ
Manolis: Bass
Alex: Drums

Οι Frantic V δημιουργήθηκαν τον Ιούνιο του 1994 και παίζουν 60’s garage. Σε καμία περίπτωση δεν έχουν κρύψει το κόλλημά τους με αυτή τη μουσική που αποτελεί το όχημά τους να εκφραστούν και να δημιουργήσουν το δικό τους μουσικό κόσμο. Στην πορεία τους έχουν μια πλούσια δισκογραφία σε εταιρίες της Ελλάδας (On Stage, Action) καθώς και του εξωτερικού (Corduroy-AUS, Mistylane-IT, Loser-ENG, Swamp Room-DE). Συμμετέχουν επίσης σε πολλέ συλλογές από εταιρίες της Ελλάδας και του εξωτερικού (On Stage, Mistylane, Acid Jazz). Μέσα στο 2006 θα κυκλοφορήσει συλλογή tribute στους Fuzztones από την SIN Records με έδρα τη Γερμανία, όπου το οι Frantic V συμμετέχουν με τη διαδκευή τους στο “I Never Knew” από το mini LP “Action” των Fuzztones.

Τα gigs των Frantic V είναι πολλά σε Ελλάδα και εξωτερικό. Έχουν εμφανιστεί στο Festival Beat στην Ιταλία τον Ιούνιο του 2003 και έχουν περιοδεύσει στην Γερμανία τον Νοέμβριο του 2004 με εμφανίσεις σε Μόναχο (Atomic Cafe), Βερολίνο (Wild at Heart), Αννόβερο και άλλου. Επίσης έχουν εμφανιστεί σχεδόν σε όλους τους συναυλιακούς χώρους σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα καθώς και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Έχουν παίξει μαζί με ονόματα θρύλους του garage όπως οι “? And The Mysterians”, “Fuzztones” και “Sky Saxon and the Seeds” καθώς και μαζί με όλα τα εγχώρια garage και rock n roll σχήματα (Sound Explosion, Cardinals, Yesterday’s Thoughts, Meanie Geanies, Teddy Boys From The Crypt, Psykicks, Bullets, Ducky Boys κα).

Το άλλο πρόσωπο των Frantic V ονομάζεται The Overtones. Είναι το site project band των Frantic V όπου τα μικρόφωνα πάνε στην άκρη, οι γραβάτες και τα μαύρα γυαλιά φεύγουν και στη θέση τους έρχονται τα surf-hot rod-Las Vegas grind instrumentals και οι μάσκες του wrestling. Οι Overtones έχουν κυκλοφορήσει ένα 7’’ single από την On Stage records καθώς συμμετέχουν και σε αρκετές συλλογές σε Ελλάδα και εξωτερικό. [Από το site http://www.freemusic.gr]

Contact the Frantic V: info@franticv.com
myspace


Μεγάλο κόλλημα , ειδικά το Bradford Mist, μια εποχή το είχα και στο player του μπλογκ.
Από τις μεγάλες μπάντες , για όλους τους φίλους του ήχου της δεκαετίας του '60 και του garage . Fun Fun Fun! Θα ακούσετε αρκετά σκρατς αλλά το έχω λιώσει...

Buy their album''On The Move'' here

Crass : Stations of The Crass : 1979


Crass were an English punk band , formed in 1977 which promoted anarchism as a political ideology , way of living , and as a resistance movement .

Crass popularized the seminal anarcho-punk movement of the punk subculture , and advocated direct action , animal rights , and environmentalism .

The band both utilised and advocated a "Do It Yourself" approach , producing sound collages , graphics , albums and films .

Crass also criticized and attempted to subvert the dominant culture with messages promoting feminism , anti-racism , anti-war , and anti-globalization .



DO THEY Owe US A LIVING ? (Well?...Do They?)

Fuck the politically minded, here's something I want to say,
About the state of nation, the way it treats us today.
At school they give you shit, drop you in the pit,
You try and try and try to get out, but you can't because they've fucked you about.
Then you're a prime example of how they must not be,
This is just a sample of what they've done to you and me.

Do they owe us a living?
Of course they do, of course they do.
Owe us a living?
Of course they do, of course they do.
Owe us a living?
OF COURSE THEY FUCKING DO.

Don't want me anymore, cos I threw it on the floor.
They used to call me sweet thing, I'm nobody's plaything,
And now that I am different, they'd love to bust my head,
They'd love to see me cop-out, they'd love to see me dead.

Do they owe us a living?
Of course they do, of course they do.
Owe us a living?
Of course they do, of course they do.
Owe us a living?
OF COURSE THEY FUCKING DO.

The living that is owed to me I'm never going to get,
They've buggered this old world up, up to their necks in dept.
They'd give you a lobotomy for something you aint done,
They'll make you an epitomy of everything that's wrong.

Do they owe us a living?
Of course they do, of course they do.
Owe us a living?
Of course they do, of course they do.
Owe us a living?
OF COURSE THEY FUCKING DO.

Don't take any notice of what the public think,
They're so hyped up with T.V., they just don't want to think.
They'll use you as a target for demands and for advice,
When you don't want to hear it they'll say you're full of vice.

Do they owe us a living?
Of course they do, of course they do.
Owe us a living?
Of course they do, of course they do.
Owe us a living?
OF COURSE THEY FUCKING DO.




MOTHER EARTH


Mother? Mother? Mother? Mother? Mother? Mother?
Mother? Mother? Mother? Mother? Mother? Mother?
Mother? Mother? Mother? Mother? Mother? Mother?
Mother? She's the anti-mother, mommy is that you?
She's the anti-mother, mother, mother is that you?

It's Myra Hindley on the cover,
Your very own sweet anti-mother.
There she is on the pages of The Star,
Ain't that just the place you wish you were?
Let her rot in hell is what you said,
Let her rot, let her starve, you'd see her dead.
Let her out but don't forget to tell you where she is,
The chance to screw her is a chance you wouldn't miss.
Let her suffer, give her pain is the verdict you gave,
You just can't wait to piss on her grave.
You pretend that you're horrified, make out that you care,
But really you wish that you had been there.
You say you can't bear the thought of what she did,
But you'd do it to her, you'd see her dead.
Tell me, what is the difference between her and you?
You say that you would kill her, well, what else would you do?
Don't you see that violence has no end? Isn't limited by rules?
Don't you see as angels preaching you're nothing but the fools?
Fools step in, where angels fear to tread,
You see, to kill others is the ethic of the dead.

She's the anti-mother, mommy is that you?
She's the anti-mother, mother, mother is that you?

That single mug shot from the past
Ensures your fantasy can last and last.
It gives you the chance to air your hate
Because she got there first, you were too late.
Hindleys' crime was to do what others think,
Took her anger and her prejudice and pushed it to the brink.
Then you goodly christian people, with your sickly mask of love,
Would tear that woman limb from limb, you'd never get enough.
So you keep the story alive,
So you can make yourselves believe,
That you are so much better than her.
But you aren't, that's YOUR GUILT laying there.

She's the anti-mother, mommy is that you?
She's the anti-mother, mother, mother is that you?
She's the anti-mother, mommy is that you?
She's the anti-mother, mother, mother is that you?
Mother? Mother? Mother? Mother? Mother? Mother? Mother? Mother? Mother?

TRAXS

1. Mother-Earth
2. White Punks on Hope
3. You've Got Big Hands
4. Darling
5. System
6. Big Man, Big M.A.N.
7. Hurry up Garry
8. Fun Going On
9. Crutch of Society
10 Heard Too Much About
11. Chairman of the Bored
12. Tired
13. Walls
14. Upright Citizen
15. The Gasman Cometh
16. Demo(N)Crats
17. Contaminational Power
18. Time Out
19. I Ain't Thick, It's Just a Trick
20 .Untitled
21 . Live at Islington , pt.1
22 . Live at Islington , pt.2
23 . Live at Islington , pt.3
24 . Do They Owe Us a Living?
25 . Punk Is Dead"



Size : 184 MB
Bitrate 320

FUCK IT HERE

Wednesday, December 30, 2009

Savina Yannatou And Primavera en Salonico : Ta Sefaraditika 1994



She is the best Greek Ethnic Vocalist and this is one of the best albums released in Greece .

One of the best posts on this blog

Savina Yannatou (Greek: Σαβίνα Γιαννάτου / born March 16 , 1959 in Athens) is a renowned Greek female singer .
                                          

She studied singing at the Greek National conservatory in Athens and later at the Guildhall School of Music and Drama in London. In 1979 she began working as a professional and two years later participated in the recording of the critically acclaimed album "Εδώ Λιλιπούπολη" ("Edo Lilipoupoli", "Lilipoupolis here"); following that, her career took off and has since released numerous albums, singing in different languages. Her repertoire consists mainly of Mediterranean , Renaissance , Baroque and Sephardic songs , although she has a keen interest in classical , jazz and avant-garde music .
                                           

Yannatou is also a songwriter ("Rosa das Rosas", "Dreams of the mermaid"), as well as a composer for theater ("Medea" for the National Theatre of Greece) , dance theater and video art. Currently she's an ECM artist.

Sephardic music was born in medieval Spain , with cantigas being performed at the royal courts . Since then , it has picked up influences from across Spain , Morocco , Argentina , Turkey , Greece and various popular tunes from Spain and further abroad . There are three types of Sephardic songs , topical and entertainment songs , romance songs and spiritual or ceremonial songs .
Lyrics can be in several languages , including Hebrew for religious songs , and Ladino.


These song traditions spread from Spain to Morocco (the Western Tradition) and several parts of the Ottoman Empire (the Eastern Tradition) including Greece , Jerusalem , the Balkans and Egypt . Sephardic music adapted to each of these locales , assimilating North African high-pitched , extended ululations ; Balkan rhythms , for instance in 9/8 time ; and the Turkish maqam mode .


Songs which are song by women are traditionally sung while performing household tasks , without accompaniment or harmony . Tambourines and other percussion instruments are sometimes used , especially in wedding songs . Men have added oud and qanun to the instrumentation , and more modern performers incorporate countless other imported instruments .



The early 20th century saw some popular commercial recordings of Sephardic music come out of Greece and Turkey , followed by Jerusalem and other parts of the Eastern Tradition .
The first performers were mostly men , including the Turks Jack Mayesh , Haim Efendi and Yitzhak Algazi . Later , a new generation of singers arose , many of whom were not themselves Sephardic .

Gloria Levy , Pasharos Sefardies , Flory Jagoda and Janet & Jak Esim Ensemble are popular Eastern Tradition performers of this period . Gerard Edery , Savina Yannatou , Stefani Valadez , Francoise Atlan and Yasmin Levy and are among the new generation of singers bringing a new interpretation to the Ladino/Judeo-Spanish heritage and , in the case of Levy and Edery , mixing it with Andalusian Flamenco.


From the sephardic music roots has grown a large corpus of original new classical music , Notable among modern composers are:

* Yitzhak Yedid, who has composed mostly for chamber groups, strives to combine classical genres with improvisation of Sephardic roots and arabic music. Yedid's composition 'Oud Bass Piano Trio' is a good example of this.
* Betty Olivera, who has takes traditional Jewish melodies – both Ashkenazic and Sephardic – and sets them in complex, profoundly dissonant contexts. Her work Serafim for soprano, clarinet, violin, cello and piano is a good example of this.
* Taippi Fleischer, who has composed vocal works that merge contemporary Western compositional techniques with the modal, quartertone scales of Arabic music.


Τα Σεφαραδίτικα, λαϊκά τραγούδια των Ισπανοεβραίων , ερμηνευμένα σε αυτή τη συλλογή από τη Σαβίνα Γιαννάτου , συνιστούν στο σύνολό τους ένα αρκετά αντιφατικό όσο και γοητευτικό μωσαϊκό . Ο Ευρωπαϊκός Μεσαίωνας , η Βυζαντινή και Αραβοπερσική παράδοση συνυπάρχουν με στοιχεία από τη λαϊκή μουσική της Ιβηρικής , της Βαλκανικής και της ευρύτερης Μεσογείου . Πρόκειται για παραδοσιακά τραγούδια φτιαγμένα από τους Ισπανοεβραίους της Θεσσαλονίκης , που , έως πριν 50 χρόνια , ακούγονταν θλιμμένα ή όλο κέφι στις φτωχογειτονιές της πόλης .


YEDI KULE
ΓΕΝΤΙ ΚΟΥΛΕ


Του Γεντί Κουλέ περνώντας θα δεις τη φυλακή,
τήνε ζώνουν ένα γύρο τοίχοι πολύ αψηλοί .

Εκεί για σένα βρίσκομαι στα σίδερα δεμένος
και μέσα στο μπουντρούμι μου θρηνώ απελπισμένος .

Το φως μου το στερήσανε , βάσανο είν' η ζωή μου ,
το χάρο εγώ κορίτσι μου , τον βλέπω απέναντί μου .

Εγώ ' μαι μες τη φυλακή κι εσύ μες τα λουλούδια ,
πονάει το στήθος μου η καρδιά , θέλω για με να κλάψεις .

Απ' του Γεντί Κουλέ τις φυλακές έλα , μιά βόλτα κάνε
για να δεις σε τι μαύρο χάλι οι μέρες μου περνάνε .

Μαύρο φουστανάκι τράβα τώρα ράψε ,
και στη συναγωγή λάδι για μένα τάξε .


TRACKS

1.  La Cantiga Del Fuego - Το Τραγούδι Της Πυρκαγιάς     3:18
2.  Morenica - Μελαχρινούλα     2:57
3.  Alta Es La Luna - Ψηλά Είναι Το Φεγγάρι     2:45
4.  Tres Hermanicas Eran - Τρεις Αδελφούλες Ήταν     3:35
5.  Los Bilbilicos - Τ' Αηδονάκια     4:25
6.  Ya Salió De La Mar - Βγήκε Από Τη Θάλασσα Η Αρχόντισσα     3:38
7.  El Sueno Del Hija Del Rey - Το Όνειρο Της Βασιλοπούλας     4:50
8.  Yedí Kulé - Γεντί Κουλέ     5:40
9.  El Encalador - Ο Ασπριτζής     2:45
10. Morena - Μελαχρινή     2:05
11. Durme, Hermoso Hijico - Κοιμήσου, Γιόκα Μου Γλυκέ     2:25
12. Primavera En Salonico - Άνοιξη Στη Σαλονίκη     2:50


Label : LYRA
Year : 1994
Format : Vinyl LP ( Sorry for the scraches )
Aριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκηs
Διανομή : Κίνησιs

MP3 DOWNLOAD HERE
FLAC   HERE

Αφιερωμένο στο φίλο μου τον Λώρενs που ελπίζω να το εκτιμίσει !!!

Δούριοs Ανεμοs : Πέτροs Ζερβόs - Dourios Anemos : Petros Zervos

This post was originaly uploaded by Urban Aspirines at : 26 / 11 / 2008 in different parts . I decided to reupload it now as a complete work .
Many of you know it .
Many others not .








- Damn!!! He put off one nail .
-The Master tries to free himself . Is he nuts ? He must suffer untill the end , for our salvation . It was always like this .



- May I put the nail back my Master ? Sure , I understand , but you have to proceed with your eternal suffering . It' s our faith .





- What ? Do you want say something to me ?







- What ? Shall I come closer to you ?





- Yes Master . What do you wish ?




SLAP !!!





- I' m not gonna take it no more . I shall call the holly council about it .




Πέτρος Ζερβός
Ο Δούρειος άνεμος των κόμικς.


Έχει βγάλει πολλά φρούτα - κομιξάδες η Αρχιτεκτονική. Τέτοιο φρούτο είναι και ο Πέτρος Ζερβός, όμως με ένα ιδιαίτερο άρωμα και με μια λεπτή νοστιμιά στα σκίτσα και στις ιδέες του.

Συνεπής, διακριτικός, πολιτικά και κοινωνικά ευαίσθητος, όταν χρειάζεται καυστικός και δεικτικός, είναι σα να λέμε κομιξάς βιολογικής καλλιέργειας ,γιατί αυτό που τον χαρακτηρίζει, είναι η ποιότητα και η ουσία. Σκίτσα με λεπτό χιούμορ και μεγάλη διατρητικότητα, μπορούν μετά το πρώτο χαμόγελο να σε κάνουν ν’ ανησυχήσεις, ίσως ακόμα και να σκεφτείς.

Οι πιο πολλοί τον ξέρετε μέσα από τις σελίδες του ένθετου κομιξοπεριοδικού «9» της Ελευθεροτυπίας που σκιτσομαχεί ανελλιπώς από το πρώτο τεύχος του. Στην σελίδα του «Δούρειος Άνεμος», μας χαρίζει συνήθως ένα μπουκετάκι από δυο- τρεις γελοιογραφίες. Αν και δεν υπάρχουν χαρακτηριστικοί ήρωες που να επαναλαμβάνονται από βδομάδα σε βδομάδα, οι γελοιογραφίες αυτές διατηρούν μια μινιμαλιστική θεματική σύνδεση μεταξύ τους. Έτσι ξαναβρισκόμαστε τακτικά στα σκηνικά ενός νοσοκομείου, στο γραφείο ενός ψυχολόγου, στο διάλειμμα ενός πυγμαχικού αγώνα , στην αίθουσα ενός μουσείου ή μιας γκαλερί...Παράλογοι διάλογοι, ή καλύτερα, διάλογοι ανατροπής της...επικρατούσας λογικής.

Αυτό όμως που δεν ξέρετε για τον Πέτρο Ζερβό, είναι η σκιτσογραφική (διαστροφική) συνέπεια κι η επιμονή του μέσα στα χρόνια να συνεχίζει να δημιουργεί. Είναι απ’ τους πρωτοπόρους της γενιάς της Βαβέλ. Δημοσίευσε το πρώτο του δισέλιδο κόμικ από το τέταρτο κιόλας τεύχος του περιοδικού ( Μάιος 1981) , όταν άλλοι μετέπειτα κομιξάδες δημιουργοί, ακόμα ροχάλιζαν στα λιβάδια της κόμικς άγνοιας. Κι αν μιλάμε για γελοιογραφία, τα πρώτα του πειράματα τα έκανε ακόμα παλαιότερα, στον «Θούριο» του «Ρήγα Φεραίου» την περίοδο 1977- 1978.

Από τότε, με τον δικό του τρόπο, παραμένει παρόν στα κακοτράχαλα και κακοπληρωμένα βουνά των Ελληνικών Κόμικς. Δουλειές του δημοσιεύονταν στο, πρωτοποριακό για την εποχή του, περιοδικό «CONVOY» (1985-1988) ,καθώς και στο πολύ αξιόλογο περιοδικό «Σχολιαστής» όπου ήταν τακτικός συνεργάτης σε όλη σχεδόν την περίοδο έκδοσής του. Επίσης σκίτσα του δημοσιεύονταν στα περιοδικά «Νέο Επίπεδο» και «Πριν».

Το 1991 ο Ζερβός κάνει ένα δημιουργικό άλμα. Μεταφέρει σε κόμικς το βιβλίο του Σωτήρη Κακίση «Οι ξανθιές το γλεντάνε» όπου δημοσιεύεται από τις «Εκδόσεις του Ρόδου». Ένα αξιόλογο κόμικ-άλμπουμ με ασπρόμαυρες αυτοτελείς κόμικς ιστορίες, με μια γραμμή ρεαλιστική αλλά ταυτόχρονα πολύ ιδιαίτερη .

Όμως οι συνεπείς άνθρωποι και οι συνεπείς δημιουργοί, ξέρουν πότε να προχωρούν και πότε να σιωπούν. Πότε να συσσωρεύουν και πότε να δίνονται. Έτσι, μετά το ’91 , ο Ζερβός εγκαταλείπει σταδιακά τα κόμικς και τις γελοιογραφίες του. Στρέφεται πιο πολύ στον επαγγελματικό του κόσμο, την Αρχιτεκτονική (αλλά και το κινούμενο σχέδιο και την διαφήμιση). Μια καλλιτεχνική αποχή, αντίδραση ίσως, στην σχετική αδιαφορία του κόσμου για τα κόμικς αλλά και ταυτόχρονα μια στάση αναμονής απέναντι στην αλλαγή του τρόπου σκέψης και τις νέες αξίες όπως αυτές μετεξελίσσονταν.

Η σιωπή δεν ήταν απόλυτη γιατί σε όλο αυτό το διάστημα συνεχίζει να εμφανίζεται , αν και πιο σπάνια, στις εκθέσεις κόμικς. Παραδείγματος χάριν στο «Folignio» της Ιταλίας το ’90 και ’92 , στους «Νέους Έλληνες Σχεδιαστές Κόμικς» στο Βόλο το ‘91, Στην Β΄ Πανελλήνια Έκθεση Κόμικς στον «Μύλο» της Θεσσαλονίκης το ’92, στο Φεστιβάλ Κόμικς του περιοδικού «Νέο Επίπεδο» το’94, στο Φεστιβάλ της Βαβέλ το ’97 κλπ.

Η περίοδος της Ζερβικής σιωπής σταμάτησε (ευτυχώς κι επιτυχώς) το 2000 όπου ξαναβρίσκουμε τον Πέτρο στο «9» , πλουσιότερο, ωριμότερο, πιο κατασταλαγμένο και γιατί όχι, πιο σοφό. Η πένα του να στάζει ένα ιδιαίτερο χιούμορ και να καυτηριάζει με τούτο, εμμονές ανασφάλειες και πάθη. Αυτός είναι ο Πέτρος Ζερβός. Ουσιαστικός, διακριτικός αλλά πάντα παρόν. Ας ευχηθούμε ο Δούρειος άνεμός του να συνεχίσει να διαπερνά τις αδυναμίες μας και σύντομα να δούμε μαζεμένες τις γελοιογραφίες του σε ένα αλμπουμάκι. Μας το χρωστάει.

Monday, December 28, 2009

Μωρά Στη Φωτιά - Μωρά Στη Φωτιά























Μωρά Στη Φωτιά  S/T    1987

Label: Ano Kato Records
Catalog#: ANO KATO 011
Format: CD, Album
Country: Greece
Released: 1987
Genre: Rock
Style: Alternative Rock, New Wave

2001 Reissue, Free with Δίφωνο Magazine issue No 67.

Tracklist
Κάτω Στην Πόλη
Σκυλίσια Μέρα
Αδέλφια Στην Κόλαση
Ηρωίνη
Το Παυσίπονο
Μανιφέστο
Υποσχέσεις
Το Παιχνίδι
Third Uncle *

Credits
Vocals, Bass - Στέλιος Σαλβαδόρ
Guitar, Vocals - Παύλος Παυλίδης
Drums, Vocals - Γιώργος Παπαϊωάννου
Keyboards - Κατερίνα Μουστάκα
* Guitar - Γιώργος Κωνσταντινίδης
* Written By - Brian Eno
Artwork By - Έλενα Δημηροπούλου , Σίμος Σαλτιέλ
Engineer - Κώστας Κοντός
Producer - Γιώργος Σιαμπάνης
Producer, Bass [Assistant] - Ιεροκλής Φούλης


Mp3@ 320 & scans 86260 KB
Take it here























Τα Μωρά στη Φωτιά είχαν όλη την ενέργεια των πανκ συγκροτημάτων του τέλους της δεκαετίας του 70 συνδυασμένη με μερικούς απόηχους από τα προοδευτικά ροκ συγκροτήματα του τέλους της δεκαετίας του 60 ή των αρχών της δεκαετίας του 70 και με καυτούς ελληνικούς στίχους. Το αποτέλεσμα ήταν ένα άλμπουμ που τους έκανε ένα από τα δημοφιλέστερα συγκροτήματα της χώρας. [Anokato]

Μανιφέστο


Στίχοι και μουσική: Στέλιος Παπαϊωάννου Σαλβαδόρ

Γεννιόμαστε σα λύκοι και πεθαίνουμε σαν τα σκυλιά
κι η ζωή είναι εφιάλτης, σταματάει μονάχα όταν ξυπνάς
Έχω δει οργή και πόνο κι αμαρτία
μα μπορείς ν' ανακαλύψεις μόνος σου τον κόσμο

Ταξιδεύουμε για νέα εποχή
και θα ψάχνουμε για πάντα
κάτι που δεν βρίσκεται ποτέ
Μα-νι-φέ-στο

Στείλτε αυτό το μήνυμα στο δύο χιλιάδες
μη φοβάσαι για ότι έρθει
χόρεψε και κοίτα ίσια μπροστά
Μα-νι-φέ-στο

Γεννιέσαι, μεγαλώνεις και μετά πεθαίνεις
και μοιάζει να' ναι αδύνατο μα εγώ πιστεύω
παρόλα αυτά που ξέρω κάτι μας ενώνει
οι λύκοι που γλιτώσανε απ' το κυνήγι
και κατεβαίνουνε στην πόλη λυσσασμένοι

Ταξιδεύουμε για νέα εποχή
και θα ψάχνουμε για πάντα
κάτι που δεν βρίσκεται ποτέ
Μα-νι-φέ-στο

Στείλτε αυτό το μήνυμα στο δύο χιλιάδες
μη φοβάσαι για ότι έρθει
χόρεψε και κοίτα ίσια μπροστά
Μα-νι-φέ-στο

Ταξιδεύουμε για νέα εποχή
για μια νέα εποχή
με καινούργιους μύθους και ρυθμούς
Μα-νι-φέ-στο

site
wikipedia [greek]
myspace

Αφιερωμένο στο φίλο που μας το ζήτησε, προτίμησα να κάνω το rip από το cd και όχι από τον δίσκο - υπάρχει και αυτός - για καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα.
Ένα σπουδαίο άλμπουμ, πιστεύω ότι καλύτερο έχουν κάνει τα Μωρά...
Υγεία και κατανόηση και αγάπη εύχομαι για τον καθένα μας.
Α! και υπομονή.

Sunday, December 27, 2009

Husker Du : Eight Miles High 45 rpm Vinyl Single 1984


Hüsker Dü was an American post-punk band of the '80s that changed the direction of rock & roll. Hüsker Dü never was more than a cult favorite.
Nevertheless, their albums between 1981 and 1987 have proven remarkably influential; they provided the sonic blueprint for the roaring punk-pop hybrid that crossed over into the mainstream in the early '90s.
Not only did they shape the sound of the music, they shaped the way independent bands made the transition to the major labels; they showed other bands that it was possible to record uncompromising music on a major label without losing any integrity or creative control.

Hüsker Dü formed in Minneapolis, MN, in 1979. Guitarist/vocalist Bob Mould wwas studying at Macalester College in St. Paul, MN, and working at a record store, which is where he met drummer/vocalist Grant Hart and bassist Greg Norton. The three musicians had diverse tastes, but all shared a love for hardcore punk rock. Naming themselves Hüsker Dü after a '50s Danish board game (the name means "do you remember"), the trio began rehearsing in Norton's basement.
(all music)

Traxs:

Side One :

1. Eight Miles High (Clark , Mc Guinn , Crosby : THE BYRDS )
Produced and engineered by Spot and Husker Du at total access , Redondo beach , CA .



Side Two :


2. Masochism World
Recorded Live at the Royal Albert Arms Winnipeg , Man .
Live mix by Keith Peterson .



EIGHT MILES HIGH

Eight miles high and when you touch down
You’ll find that it’s stranger than known
Signs in the street that say where you’re going
Are somewhere just being their own

Nowhere is there warmth to be found
Among those afraid of losing their ground
Rain gray town known for it’s sound
In places small faces unbound

Round the squares huddled in storms
Some laughing some just shapeless forms
Sidewalk scenes and black limousines
Some living some standing alone



Size : 17 MB
Format : Vinyl 45 rpm Single
Label : SST Records
Made in California

Bitrate : 320

Take it HERE

Thursday, December 24, 2009

Gong : You 1974




" YOU " is a psychedelic space rock album by the band GONG , recorded and originally released in 1974.

Gong slowly came together in the late '60s when Australian guitarist Daevid Allen (ex-Soft Machine) began making music with his wife, singer Gilli Smyth, along with a shifting lineup of supporting musicians. Albums from this period include Magick Brother, Mystic Sister (1969) and the impromptu jam session Bananamoon (1971) featuring Robert Wyatt from the Soft Machine, Gary Wright from Spooky Tooth, and Maggie Bell. A steady lineup featuring Frenchman Didier Malherbe (sax and reeds), Christian Tritsch (bass), and Pip Pyle (drums) along with Allen (glissando guitar, vocals) and Gilli Smyth (space whisper vocals) was officially named Gong and released Camembert Electrique in late 1971, as well as providing the soundtrack to the film Continental Circus and music for the album Obsolete by French poet Dashiel Hedayat.


Camembert Electrique contained the first signs of the band's mythology of the peaceful Planet Gong populated by Radio Gnomes, Pothead Pixies, and Octave Doctors. These characters along with Zero the Hero are the focus of Gong's next three albums, the Radio Gnome Trilogy, consisting of Flying Teapot (1973), Angel's Egg (1974), and You (1975). On these albums, protagonist Zero the Hero is a space traveler from Earth who gets lost and finds the Planet Gong, is taught the ways of that world by the gnomes, pixies, and Octave Doctors and is sent back to Earth to spread the word about this mystical planet. The band themselves adopted nicknames -- Allen was Bert Camembert or the Dingo Virgin, Smyth was Shakti Yoni, Malherbe was Bloomdido Bad de Grasse, Tritsch was the Submarine Captain and Pyle the Heap. Over the course of the trilogy, Tritsch and Pyle left and were replaced by Mike Howlett (bass) and Pierre Moerlen (drums). New members Steve Hillage (guitar) and Tim Blake (synthesizers) joined.



After You, Allen, Hillage, and Smyth left the group due to creative differences as well as fatigue. Guitarist Allen Holdsworth joined and the band drifted into virtuosic if unimaginative jazz fusion. Hillage and Allen each released several solo albums and Smyth formed Mothergong. Nevertheless the trilogy lineup has reunited for a few one-off concerts including a 1977 French concert documented on the excellent Gong Est Mort, Vive Gong album. Allen also reunited with Malherbe and Pyle as well as other musicians he had collaborated with over the years for 1992's Shapeshifter album. Hillage also worked as the ambient-techno alias System 7. A number of Gong-related bands have existed over the years, including Mothergong, Gongzilla, Pierre Moerlin's Gong, NY Gong, Planet Gong, and Gongmaison. During the new millennium Gong material continued to be released, including Live 2 Infinitea issued in fall 2000, as well as numerous reissues. I Am Your Egg appeared in 2006 from United States of Distribution.
( all music .com )




Mescal Track listing



1. Thoughts for Naught - 1:32 (given as 'Thought for Naught' on original LP sleeve)
2. A P.H.P.'s Advice - 1:47
3. Magick Mother Invocation - 2:06
4. Master Builder - 6:07
5. A Sprinkling of Clouds - 8:55
6. Perfect Mystery - 2:29 (given as 'Perfect Mistery' on original LP sleeve)
7. The Isle of Everywhere - 10:20
8. You Never Blow Yr Trip Forever - 11:22

Personnel

Mike Howlett - bass guitar
Pierre Moerlen - drums, percussion
Mireille Bauer - percussion
Benoit Moerlen - percussion
Steve Hillage - lead guitar
Didier Malherbe ("Bloomdido Glad de Brasse") - wind instruments and vocals
Tim Blake ("Hi T Moonweed") - Moog and EMS systhesisers and Mellowdrone
Daevid Allen ("Dingo Virgin") - vocal locust and Glissandoz guitar
Gilli Smyth ("Shakti Yoni") - poems and space whisper
Miquette Giraudy ("Bambaloni Yoni") - wee voices and Chourousings


PERFECT MYSTERY

It's a perfect mystery
how becomes a tree a tree
but there's something telling me
that
nothing is for nothing is for
nothing is for only one lifetime
learning to be

Cops at the door
No cops at the door
Cops at the door
No cops at the door

What a surprise!
She looked in the cupboard
and found the eyes
in the suitcase

On the Isle of Everywhere
it becomes a man to share
all and everything he cares for
everyone is everybody else is
slowly melting themselves
together again


Look up in the air


The Octave Doctor's there!
And when he strokes his gong
Your middle eye comes on

What a surprise!
She looked around for Zero
But he'd lost his eyes
In a fruitcake



Sunday, December 20, 2009

JOE STRUMMER: Streetcore (21 August 1952 - 22 December 2002)




John Graham Mellor (21 August 1952 – 22 December 2002), better known by his stage name Joe Strummer, was the co-founder, lyricist, rhythm guitarist and lead singer of the English punk rock band The Clash. He was also a member of The 101'ers, The Mescaleros and, temporarily, The Pogues.

Joe Strummer was born John Graham Mellor in Ankara, Turkey on 21 August 1952. His mother Anna Mackenzie, a crofter's daughter born and raised in Bonar Bridge in the Scottish Highlands, was a nurse. His father Ronald Mellor, was a British foreign-service diplomat born in Lucknow, India. Ronald Mellor had an Armenian maternal grandfather and a German Jewish paternal grandmother.


On 3 April 1976, a then-unknown band called the Sex Pistols opened for The 101'ers at a venue called "The Nashville Rooms" in London, and Strummer was impressed by them. Sometime after this show, Strummer was approached by Bernie Rhodes and Mick Jones.
Jones was from the band London SS and wanted Strummer to join as lead singer. Strummer agreed to join just as the group was breaking up, but he formed a new band with Jones, bassist Paul Simonon, drummer Terry Chimes and guitarist Keith Levene.
The band was named The Clash by Simonon and made their debut on 4 July 1976, opening for the Sex Pistols at The Black Swan (a.k.a. The Mucky Duck, now known as the Boardwalk Sheffield, England).



On 25 January 1977, the band signed with CBS Records and was now a three-piece after Levene was fired from the band and Chimes quit. Drummer Topper Headon later became the band's full-time drummer.

At the band's induction into the Rock and Roll Hall of Fame, the Clash was said to be "considered one of the most overtly political, explosive and exciting bands in rock and roll history".

Their songs tackled social decay, unemployment, racism, police brutality, political and social repression, and militarism in detail. Strummer was involved with the Anti-Nazi League and Rock Against Racism campaigns.

He later also gave his support to the Rock Against the Rich series of concerts organised by the anarchist organisation Class War.

The Clash's London Calling album was voted best album of the 1980s by Rolling Stone magazine (although it was released in late 1979 in the UK; it was released in 1980 in the USA).

The Clash's influence can be clearly heard in countless subsequent rock bands.

Strummer died suddenly on 22 December 2002 in his home at Broomfield in Somerset, the victim of an undiagnosed congenital heart defect.
JOE STRUMMER AND THE MESCALAEROS

STREETCORE



1. Coma Girl (Shields/Slattery/Strummer) – 3:48
2. Get Down Moses (Bullen/Shields/Slattery/Stafford/Strummer) – 5:05
3. Long Shadow (Hormel/Strummer) – 3:34
4. Arms Aloft (Bullen/Shields/Slattery/Stafford/Strummer) – 3:47
5. Ramshackle Day Parade (Bullen/Shields/Slattery/Stafford/Strummer) – 4:02
6. Redemption Song (Bob Marley) – 3:28
7. All in a Day (Saber/Strummer) – 4:55
8. Burnin' Street (Shields/Slattery/Strummer) – 4:32
9. Midnight Jam (Bullen/Shields/Slattery/Stafford/Strummer) – 5:50
10. Silver and Gold (Dave Bartholomew, Antoine Domino, Robert Guidry) – 2:38

Bonus Traxs:

11. Cool'n'out
12. Global a go - go
13. Bhindi Bhagee
14. Mega bottle ride
15. Tony Adams
16. X - Ray Style
17. Techno D - Day

HERE



Get Down Moses Lyrics


Once I got to the mountain top, tell you what I could see,
Prairie full of lost souls running from the priests of iniquity
Where the hell was Elijah?
What do you do when the prophecy game was through?

We gotta take the walls of Jericho
Put your lips together and blow
To the very top
They say the truth crystallizes like jewels in the rock, in the rock

Get Down Moses - part another sea
Carve another tablet out of L.S.D.
Get Down Moses - out in Tennessee
Get Down Moses - down in the street
The blood is washing down all the gravel to our feet
Get Down Moses - down in the pit

Lying in a dream, cross battle field,
Crashing on a downtown strip,
Looking in the eyes of the diamonds and the spies and the hip
Who's sponsoring the crack ghetto?
Who's lecturing? Who's in the know and in the don't know?

You better take the walls of Jericho
Put your lips together and blow
Goin' to the very top
Where the truth crystallizes like jewels, in the rock, in the rock

Get Down Moses - from the eagle's aerie
We gotta to make new friends out of old enemies
Get Down Moses - back in Tennessee
Get Down Moses - down with the dreads
They got a lotta reasoning in a dreadhead
Get Down Moses - down in the street
Get Down Moses

Get Down Moses - part another sea
Carve another tablet out of L.S.D.
Get Down Moses - out in Tennessee
Get Down Moses - down in the street
The blood is washing down all the gravel to our feet
Get Down Moses - down in the pit
Get Down Moses

Get Down Moses

Get Down Moses
We need to eat, we gotta chew it over with our wisdom teeth
Get Down Moses


The Mescaleros

Joe Strummer – Vocals, Guitar, Vocal Samples
Martin Slattery – Synth, Guitar, Electric Guitar, Organ, Chamberlain Strings, Tambourine, Piano, Wurlitzer, Mellotron, Drums, Percussion, Tenor Saxophone, Backing Vocals
Scott Shields – Drums, Acoustic Guitar, Guitar, Bass, Percussion, Slide Guitar, Electric Guitar, Synth, Harmonica, Small Kit, Cowbell, Backing Vocals
Simon Stafford – Bass, Trombone, Guitar, Cello, Cornet, Backing Vocals
Luke Bullen – Drums, Congas, Loops
Tymon Dogg – Violin

Guest musicians

Josh Freese – Drums
Smokey Hormel – Guitar
Rick Rubin – Piano
Peter Stewart – Backing Vocals
Benmont Tench – Harmonium



Mega Bottle Ride Lyrics


I took a tram into the fourth dimension
Cos I had the blues, the blues of throwing it all away
Just gimme a Tequila, I'll slam it the 4-D way
And when I got there you know it had certain similarities

Like no smoking anywhere
And hiding in the khazi to avoid paying the fare
4-D Tequila anyone
And dont think we didn't dance to records by the Fifth Dimension
In the discosphere like Kublai Khan, Kublai Khan

And it was pretty goddam hazardous
Out on the Illminster by-pass, out on the Illminster by-pass
Out on the Illminster by-pass - out on the Illminster by-pass
Aqua-planing to the theme park
We took a ride called the Banchoff-Klein mega bottle ride
Well, how we spewed inside, back and forth
In time, mathmatics and pride, inside

We've gone Balkan - we've gone Balkan anyway
It absolutely had to happen to someone today
Yeah, there's no smoking anywhere - throw it all away
Yeah, we've gone Balkan anyway - you can get rid of the blues this way
Yeah, that's how we fix the blues today
It absolutely had to happen to someone today
Yeah, there's no smoking anywhere - throw it all away
Yeah, we've gone Balkan anyway - you can get rid of the blues this way
Yeah, that's how we fix the blues today - throw it all away
And its time to be doing something good


This post is dedicate to two very best friends of mine
To George and to Tasos
Fuck you Punk you

Saturday, December 19, 2009

Ενα Μικρό Τεχνικό Πρόβλημα : Θεατρική Παράσταση 104 Θέατρο Κέντρου Λόγου και Τέχνης

Ενα μικρό τεχνικό πρόβλημα

Μια παράσταση πάνω στα έργα Προορισμός του Leo Smith και Ο Άνθρωπος που δεν μπορούσε να χορέψει του Jason Katims

Λίγα λόγια για τα δυο έργα

Ένας άντρας και μια γυναίκα συναντιούνται σε δυο διαφορετικές στιγμές πάνω και κάτω από τη Γη. Ωστόσο κάθε φορά αντιμετωπίζουν τα ίδια, γνωστά προβλήματα. Όλα αυτά σε έναν πλανήτη που νοσεί και μια σχέση που έχει από καιρό χαθεί. Τί έχει συμβεί στο παρελθόν των ηρώων και της ανθρωπότητας;


Ένα μικρό τεχνικό πρόβλημα.

Με αφορμή τους δρόμους που ένας άντρας και μια γυναίκα ποτέ δεν πήραν. Για όλους αυτούς που φοβούνται να προσπαθήσουν. Μια καταστροφή με οικολογικό και συναισθηματικό χαρακτήρα. Μια πραγματικότητα σε δυο χρόνους. Μια συνάντηση που ξεκινά στο μέλλον και καταλήγει στο παρόν.



Γιατί όλα αυτά;

Πρόθεση μας ανεβάζοντας αυτά τα δυο έργα σε μια παράσταση είναι να κάνουμε ένα σχόλιο βασισμένο σε δυο άξονες που εντέλει συγκλίνουν: Αρχικά, μια κριτική στις σχέσεις των δυο φύλων και την αδυναμία τους να μετριάσουν τον εγωισμό τους έτσι ώστε να συμβιώσουν ειρηνικά. Ένας εγωισμός που τους αποτρέπει από το να δώσουν και, κατά συνέπεια, να πάρουν αγάπη ενώ ταυτόχρονα τους εγκλωβίζει στην προβλέψιμη αλλά πάντα ανυπόφορη ρουτίνα της καθημερινότητας.

Ο εγωισμός είναι πάλι η αφετηρία για το δεύτερο ζήτημα της παράστασης, την καταστροφή του πλανήτη και την αδιαφορία των κυβερνήσεων να σώσουν τη γη που μαθηματικά οδηγείται σε καταστροφή. Οι τραγικές συνέπειες της αμέλειας αυτής αντικατοπτρίζονται με τον πιο γλαφυρό τρόπο στο Whence (Προορισμός).




Το έργο του Leo Smith καταπιάνεται με μια σειρά από θέματα που απασχολούν όλους μας: Πυρηνικός Πόλεμος, Οικολογική Καταστροφή, Καταστολή, Ανελευθερία.

Δεν είναι τυχαίο που ο όρος Δυστοπία ξαναήρθε μόλις πρόσφατα στο προσκήνιο μετά από πολλές δεκαετίες για να περιγράψει το αντίθετο της Ουτοπίας, αυτόν ακριβώς τον τύπο της κοινωνίας που παρουσιάζεται στο έργο.

Παράλληλα όμως με το περιβάλλον στο οποίο το έργο εκτυλίσσεται, το κείμενο κινείται και σε ένα δεύτερο επίπεδο: Η κεντρική ιστορία των δυο χαρακτήρων είναι ιδιαίτερα ανθρώπινη. Η Γυναίκα που νοιάζεται μόνο για το παιδί της αψηφώντας κάθε είδους κίνδυνο και ο Άντρας που ως ορθολογιστής μεταφέρει την τραγική αλήθεια, στήνουν ένα εντελώς γήινο δίδυμο που περισσότερο παραπέμπει σε ένα ερωτικό δράμα για την πάλη των φύλων.





Με αυτή την ελπίδα ξεκινά και το δεύτερο κομμάτι της παράστασης, The Man who couldn’t dance (Ο άνθρωπος που δεν μπορούσε να χορέψει) του Jason Katims. Από το ζοφερό μέλλον του Προορισμού, επιστρέφουμε στην αδιέξοδη πραγματικότητα του σήμερα και συγκεκριμένα σε αυτή ενός πρώην ζευγαριού που συναντιέται ύστερα από καιρό για μια τελευταία φορά στη σοφίτα της παντρεμένης γυναίκας-μητέρας πια ενός νεογέννητου μωρού. Οι δυο τους αποδέχονται τόσο τον έρωτα τους αλλά και το φόβο τους να πάνε κόντρα στην νέα αυτή πραγματικότητα, φοβούμενοι να ρισκάρουν προκειμένου να έρθουν και πάλι κοντά.





Ομάδα ΣΥΝΕΡΓΟΙ

Whence του Leo Smith
The Man who couldn’t dance του Jason Katims

Συντελεστές

Σκηνοθεσία

Δημήτρης Μπαβέλλας

Μετάφραση

Αλέξανδρος Κοέν (Whence)
Δημοσθένης Φίλιππας / Δήμητρα Κωνσταντινοπούλου
(The Man who couldn’t dance)

Σκηνικά-Κοστούμια

Δήμητρα Παναγιωτοπούλου

Φωτισμοί

Γιάννης Φώτου

Μουσική - Σχεδιασμός ήχου

Αντώνης Λιβιεράτος - Dr. Atomik

Βοηθός Σκηνοθέτη

Άννα Καραμπά

Έργο Αφίσας

Αντώνης Χουδαλάκης

Φωτογραφίες

Νίκος Μπρανίδης


Διανομή

Whence

Γυναίκα: Μαρία Μπρανίδου
Άντρας: Δημοσθένης Φίλιππας

The Man who couldn’t dance

Γκέιλ: Δήμητρα Κωνσταντινοπούλου
Έρικ: Δημοσθένης Φίλιππας



104 Θέατρο Κέντρου Λόγου και Τέχνης
από 9/12/2009 έως 6/1/2010
Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη 9.30μμ
Θεμιστοκλέους 104, Εξάρχεια
τηλ. 2103826185
διάρκεια 80΄ χωρίς διάλειμμα
τιμές εισιτηρίων: 18€, 10€ (φοιτητικό)


Friday, December 18, 2009

The Blue Jeans - Hard Time










The Blue Jeans
Hard Time Lp
1992







Label: Studio II
Catalog#: ST II 03
Format: Vinyl, LP,
Country: Greece
Released: 1992
Genre: Rock
Style: Rockabilly

Side A'
You Better Watch Out
I'm Going Home
Ain't Gonna Cry
Wild Saxophone
Lonesome Train *

Side B'
I Lost My Mind
Not Fade Away
Hot Rockabilly Stuff
The Motorcycle Boy *
Baby Please Don't Go *

Blue Jeans :
Alex : Vocals , Guitars
"Boogie Boy" Steve : Double "trouble" bass and
Fender Precision bass on *
Jeff : Drums , Percussion
Angelos Michalopoulos : Sax

93.83 MBmp3@320 & scans
New Link
Hard Time  Here




Band Info :
The Blue Jeans are definitely the most well known rockabilly band that ever came out of Greece.
The Blue Jeans were formed back in 1984 by Alex Berekos initially as a four piece band playing mostly covers.. After two years of constant gigging they are offered their first deal to release an E.P. for the "Wipe Out" recording label that is released in 1986. The E.P. features two original songs plus a cover of the instrumental surf tune Wipe Out.
Today this release is considered a collector's item. The same year they play in Thessaloniki for the first time in a festival which is headlined by the mighty SLEEPY LABEEF.
1990 seems to be a crucial year for the band with lots of changes both in their line up and their sound in general with the addition of a upright bass player and an obvious direction to more authentic Rockabilly music but always played with their own style. Gigs are always well received by their increasing fans and prove them soon to be one of the hottest live bands in Greece.
In 1991 Angelos Michalopoulos (Saxophone) joins the band and they are picked up to open the gig for THE CRAMPS and so they did with THE RAMONES shows in Athens, while later on
they share the bill with THE BIG TOWN PLAYBOYS and THE BLUES BAND.

1992 is another busy year with playing live always on their agenda. RUDY "TUTTI" GRAYZELL is invited by THE BLUE JEANS to come over and play with them as a backing band a show in Athens which turned out to be a huge success. Another SUN RECORDS legend hits the ground and appear with THE BLUE JEANS as his backing band and that is the legendary rockabilly hero JOHNNY CARROLL who plays two shows in Athens and Thessaloniki (probably one of his last shows in Europe). Finally the band releases their first full album by the title HARD TIMES. One of the album's songs is featured on UK's NERVOUS records compilation "Streets of fear" released in 1994.
[myspace]

http://tribe4mian.wordpress.com

Υπήρχε μία περίοδος που αυτό το lp, μαζί με το "Elf" των Dirty Saints ακουγόταν σχεδόν σε καθημερινή βάση από τα ηχεία μου.10 τραγούδια, κάτι λιγότερο από 37 λεπτά και μια αίσθηση μεταφοράς από την εποχή του σε μια άλλη εποχή χρόνια πίσω...
Ένα ταξίδι στην δεκαετία του'50 σε 'κείνα τα απίθανα πάρτι της εποχής. Ιδρωμένο rockabilly, pure rock'n'roll, μουσική για να σηκωθείς και να κουνήσεις τους γοφούς σου, κάτι σαν Elvis ένα πράγμα. Τον λάτρεψα τότε, τούς γούσταρα ήδη από το "Wipe Out EP" και τα τραγούδια του μου χάρισαν απίστευτες στιγμές κεφιού και ανεμελιάς. Πείτε ότι για αυτό είναι φτιαγμένος αυτός ο δίσκος. Για διασκέδαση.
Αφιερωμένος στον φίλο μου τον Κωνσταντίνο - blues at heart - που αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να πληρώσει το χρέος του στην μαμά πατρίδα. Κωνσταντίνε, καλή θητεία.
Υ.Γ. Ακόμη κυκλοφορεί, αν γουστάρετε, αγοράστε τον...