Deus Ex Machina – Motorpsycho
Label: Hitch-Hyke Records – LIFT 024 X CD, Hitch-Hyke Records – LIFT 024X CD
Format: CD, Album
Country: Greece
Released: 2006
Genre: Rock
Style: Alternative Rock, Punk
[discogs]
Tracklist
1 Inspiration
2 Mass Media
3 Motorpsycho
4 Unreliable
5 Even If We Lose
6 Curious
7 Chase Me
8 Deus
9 Execute
10 Iraq 'N' Roll
11 False Promises
12 Killing My Name
13 December
Notes
Tracks 1-8: Originally released as "Motorpsycho" vinyl album, Hitch-Hyke Lift 024, 1990
Tracks 9-10: Originally released as vinyl single. Hitch-Hyke Lift 7001 7", 1991.
Track 11: Originally appeared at
"Act Up" compilation, 1994.
Tracks 12-13: Originally released as Era Of Futile Potentialities vinyl single, free with Merlin's Music Box magazine MBB 7001 7", 1995.
TAKE Motorpsycho here [flac & scans] 377 MB
Buy it Anazitisi
Lotus Records
Now or Never
Labyrinth of Thoughts
anexartisi.gr
http://www.anexartisi.gr/deusxm/deusxm.htm
Info about DXM in English
http://tribe4mian.wordpress.com/2009/02/19/baby-steps-to-a-new-era-vol-ix/
Ακολουθεί μια σπάνια συνέντευξη των Deus από το πρώτο τεύχος του 'zine
''O Tempora Ο Mores''
U'VE GOT 2 KEEP IT ALIVE
Τα τελευταία 9 χρονιά της ελληνικής ανεξάρτητης rock σκηνής είναι έντονα σημαδεμένα από το στίγμα ενός συγκροτήματος, που σαν "από μηχανής θεός" εισεβαλλε και προσέφερε φρεσκάδα και ανανέωση στο ελληνικό rock. Στην ουσία, δεν μπορούμε να αναφερθούμε στο rock των 90'ς για τα ελληνικά δεδομένα χωρίς να αναφέρουμε τους Deus Ex Machina, μιας και οι ίδιοι αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο αυτού.
Οι Deus Ex Machina πρωτοεμφανίστηκαν τον Απρίλη του 1989, με αρχική τους σύνθεση: Δημήτρη Σπυρόπουλο [κιθάρα] , Δημήτρη Μάνθο [μπάσο] , Κώστα Διαβολίτση [άφωνη] και Γιώργο Τρεβλό [ντραμς] . Τα πρώτα τους live ήταν σε χώρους όπως το Αν , η Γεωπονική , το Πολυτεχνείο, το Ρόδον κυρίως όμως στις καταλήψεις στέγης . Το φθινόπωρο του '91 κυκλοφορούν ενα από τα πιο δυνατά ντεμπούτο στην ιστορία του ελληνικού rock , το "Motorpsycho" σε παράγωγη του Αλέξη από τους Last Drive αποτελώντας το ξεκίνημα για την συνεργασία τους με την Hitch Hyke . Τον Νοέμβρη του '92, με νέα μελη στη σύνθεση τους ( Γιώργος Μιχαηλίδης [κιθάρα] (το πέμπτο μέλος) και Τάκης Παπαδόπουλος [ντραμς] ) και αφού έχουν ξεπεράσει το σοκ του τρομερού ατυχήματος του καθ'οδόν για μια συναυλία στη Θεσσαλονίκη, βγάζουν στην κυκλοφορία το 7" "Execute" το οποίο αποτελεί το πιο πετυχημένο 45αρι που κυκλοφόρησε ποτέ στην Ελλάδα. Χωρίς ποτέ να έχει συμπεριληφθεί σε κάποιο album (στο "Worlds Apart " η εκτέλεση ήταν εντελώς διαφορετική ), έχει πουλήσει πάνω από 3000 αντίτυπα. Τον Οκτώβρη του '93 το "Worlds Upart " βγαίνει στην κυκλοφορία και γράφει ιστορία μάλλον σαν το απόλυτο hardcore album ενώ αποτελεί την επιτομή για μια σειρά από καταιγιστικά live. To "No Silence On My Face " 45αρι του '94 ηχογραφήθηκε σαν προπομπός του νέου τους album (ονομάζεται "ANGEL CHARM "και έχει ήδη καταλάβει τον αριθμό κατάλογου 034 της hitch hyke χωρίς να έχει κυκλοφορήσει ακόμα). Το '96 συνοδεύεται από την "ανανέωση" του group με τους νέους Σταύρο Χατζόπουλο στη φωνή και Κανέλο Δαβέρο στην κιθάρα . Η εμφάνιση του συγκροτήματος στα Σκόπια στα πλαίσια ενός Βαλκανικού φεστιβάλ έδωσε την αφορμή στους DEUS να εκθέσουν τις απόψεις τους γύρω από το γνωστό θέμα, μέσα από την εκπομπή "Μήλο της Έριδος" : Η νεολαία δεν ενδιαφέρεται για πολιτικές μανούβρες αλλά για μια καλύτερη ζωή που σίγουρα δεν νοήται χωρίς ειρήνη. Από τότε έχουν ακολουθήσει μια σειρά από εμφανίσεις τους σε πολλά μέρη με σημαντικά συγκροτήματα όπως τους Σέρβους ΒΟΥΕ, τους COSMIC PSYCOS και NEW CHRISTS.
Το 1997 τους βρίσκει με μια νέα κυκλοφορία, το 10" " Different " και με βάση αυτό δίνουν την πρώτη τους συνέντευξη στο 'Ό Tempora Ο Mores " 'zine.
Ο " Honeydiver" με θρησκευτική (περίπου) ευλάβεια , στέκεται μπροστά από το group που τον μύησε στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή και ρωτά :
HONEYD. : Κατά ποιο ποσοστό μπορεί μόνο η μουσική να εξασφαλίσει την επιβίωση των DXM? Τι νομίζετε ότι λείπει σήμερα από την ελληνική σκηνή έτσι ώστε τα συγκροτήματα να ζουν μόνο με τη μουσική τους?
DXM : Aν αναφερόμαστε στην επιβίωση των DXM σαν συγκρότημα η μουσική μπορεί να εξασφαλίσει την επιβίωση τους μόνο, συναισθηματικά και όχι οικονομικά . Όλοι είμαστε αναγκασμένοι για λογούς επιβίωσης να δουλεύουμε σε δουλείες όπως οικοδομή, αποθήκες, courier. Πολλές φορές έξοδα όπως πρόβες , χορδές , συντηρήσεις μηχανημάτων και οργάνων κτλ καλύπτονται από δικά μας λεφτά και όχι από έσοδα της μπάντας. Όσον άφορα το δεύτερο ερώτημα, υπάρχουν συγκροτήματα στην ελληνική σκηνή που ζουν από την μουσική τους και όταν μιλάμε για ελληνόφωνα συγκροτήματα μπορούμε να αναφερθούμε στις Τρύπες ή τα Ξύλινα Σπαθιά. Βλέπουμε δηλαδή ότι ο κόσμος και ιδίως ο πιτσιρίκας που ακούει κάτι στα ελληνικά αντιλαμβάνεται πιο εύκολα το μήνυμα πρώτα απ' όλα των στίχων . Στο τι λείπει κατά τ' άλλα στην ελληνική σκηνή δεν είναι τόσο εύκολο να το πούμε . Μάλλον θα ήταν πιο εύκολο να προσπαθήσουμε να βρούμε τι υπάρχει γιατί σίγουρα υπάρχουν πολλά . Υπάρχουν ένα σωρό αξιόλογες μπάντες και κάποιος κόσμος που γίνεται ένα με αυτές , γιατί εκφράζεται μέσα από αυτές , εκτονώνεται μέσα από αυτές και το αντίστροφο . Δηλαδή και για τα συγκροτήματα συμβαίνει το ίδιο.
HONEYD. : Γιατί οι DXM διάλεξαν αγγλικό στίχο? Τι μειονεκτήματα υπάρχουν σε αυτό και τι πλεονεκτήματα?
DXM : Οι DEUS διάλεξαν αγγλικό στίχο γιατί νιώθουν πιο οικεία την αγγλική γλωσσά στη ροκ μουσική . Η αλήθεια είναι Ότι στα αγγλικά μπορείς να πεις τη μεγαλύτερη μαλάκια και να ακουστεί ωραία ή τουλάχιστον μέτρια. Στα ελληνικά πολλές φορές είναι δύσκολο να εκφράσεις τις σκέψεις σου μέσα από τη ροκ . Βέβαια να μην ξεγελιόμαστε , η μαλάκια είναι πάντα μαλάκια σε οποία γλωσσά κι αν είναι .Δεν κρίνουμε άσχημα κανένα group που τραγουδά στα ελληνικά . Το ροκ πρώτα απ'ολα είναι ελευθερία σκέψης , για αυτό τον λόγο ο καθένας πρέπει να επιλέγει τον τρόπο που τον εκφράζει καλύτερα .
HONEYD. : Av μπορούσατε στην αρχή των DEUS , τι είναι αυτό που θα αλλάζατε?
DXM : Δεν θα θέλαμε να αλλάξουμε τίποτα. Οι DEUS ήταν , είναι και θα είναι αυτό που πάντα ήταν , είναι και θα είναι ότι και αν σημαίνει αυτό
HONEYD. : Ποιο είναι το highlight της μέχρι τώρα πορεία σας ?
DXM : Το ποιο??
HONEYD. : Στο τελευταίο 10ιντσο αναφέρεστε σε σημαντικά προβλήματα που αφορούν τους νέους, σήμερα . Μόλυνση περιβάλλοντος , ναρκωτικά , ζωή χωρίς νόημα , έλλειψη αυτογνωσίας κτλ. Πόσο απαραίτητη νομίζετε πως είναι η μουσική στην επίλυση τέτοιων προβλημάτων ?
DXM : Όλα τα παραπάνω σημαντικά προβλήματα είναι άκρως αλληλένδετα μεταξύ τους και όλα προκαλούνται από την ίδια κάστα ανθρώπων που κινούν τα νήματα σε όλη τη γη . Τίποτα απ' όλα αυτά δεν είναι τυχαίο, η βουλιμία της ανθρωπινής ύπαρξης είναι υπεύθυνη για όλα. Η μόλυνση του περιβάλλοντος είναι αποτέλεσμα της ανθρωπινής παρέμβασης στη φύση , με διάφορους τρόπους με μόνο σκοπό την δύναμη και τον πλούτο . Προκαλούμε καρκίνο στη γη με τον ίδιο τρόπο που προκαλούμε καρκίνο στον εαυτό μας καπνίζοντας . Είμαστε στην κυριολεξία μια μικρογραφία της λειτουργίας της γης . Οι ίδιοι που δημιουργούν τα παραπάνω είναι οι ίδιοι που με τον ίδιο σεβασμό που τρέφουν προς την ζωή χωρίς πρόβλημα παράγουν ναρκωτικά αδιαφορώντας αν κόσμος πεθαίνει ή καταστρέφεται . Τα ναρκωτικά ελέγχουν την συνείδηση του κόσμου και κυριότερα των νέων . Μπορούμε να τα παρομοιάσουμε με τηλεκοντρόλ της σκέψης . Σε κάνουν φυτό , άβουλο πλάσμα, σημαδεμένο, στιγματισμένο και σε γεμίζουν τύψεις για μια κατάσταση που αυτοί σε έφεραν . Όλα τελειώνουν όταν δεν βρίσκεις πια νόημα στη» ζωή. Πολλές οι πίκρες , ανύπαρκτες οι χαρές άνθρωποι δεν αγαπούν , γεμάτοι πόνο , ανίκανοι να καταλάβουν και να βοηθήσουν. Δεν είναι ότι τα ναρκωτικά καταστρέφουν τον χρήστη και μόνο αλλά και όλο το περιβάλλον του . Οι πολιτικοί είναι ανίκανοι και μαριονέτες στα χέρια των εταιριών και της μίζας . Σπαταλούνται εκατοντάδες εκατομμύρια για κάθε επίσημη επίσκεψη κάποιου ανεγκέφαλου υπουργού ή πρωθυπουργού , ενώ την ίδια στιγμή κλείνουν αποτοξινωτικές κλινικές , ειδικά σχολεία για παιδιά με προβλήματα , υπολειτουργούν νοσοκομεία με τεράστιες ανάγκες. Και βέβαια τι να πούμε για τα νόμιμα ναρκωτικά : καπνός- αλκοόλ . ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΤΗΣ ΗΡΩΙΝΗΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.
Η μουσική μπορεί να βοηθήσει . Και αυτό γιατί ο θόρυβος ξυπνάει. Και η ροκ μουσική είναι θόρυβος, είναι φωνή και η φωνή αυτή σε πολλές περιπτώσεις μιλάει σε κοινή γλωσσά με τους νέους και όχι μόνο ανθρώπους. Με αυτόν τον τρόπο έρχονται σε επαφή οι άνθρωποι και βλέπουν ότι έχουν τις ίδιες αγωνίες, τις ίδιες ανασφάλειες, την ίδια αγάπη για την ζωή και παίρνουν κουράγιο ο ένας μέσα από τον άλλο. Ας μην ξεχνάμε πως πολλές ελληνικές μπάντες παίζουν σε συναυλίες κατά του ρατσισμού, των ναρκωτικών, σε συναυλίες οικολογικού χαρακτήρα ακόμα και για την αποφυλάκιση κρατουμένων και για την ενίσχυση αντάρτικων στρατών.
HONEYD. : Ποια είναι τα άμεσα σχέδια σας για το μέλλον;
DXM : Σκοπεύουμε να ηχογραφήσουμε σύντομα τα καινούργια κομμάτια που ετοιμάσαμε και να κάνουμε πολλές συναυλίες παντού.
HONEYD. : Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των DXM είναι η " κατεδαφιστική " σκηνική παρουσία. Που οφείλεται το γεγονός αυτό ?
DXM : Η κατεδαφιστική σκηνική παρουσία των DEUS οφείλεται στην άμεση επικοινωνία που υπάρχει με το κοινό. Σε αυτόν τον κόσμο προσπαθείς να μεταβιβάσεις ενέργεια και αυτός ο κόσμος δίνει ενέργεια σε εμάς . Το αποτέλεσμα αυτής της επικοινωνίας είναι η εκτόνωση η οποία είναι και ο κύριος λόγος της "κατεδαφιστικής" μας παρουσίας.
HONEYD. : Ποιο είναι το πιο παράξενο περιστατικό που σας έχει συμβεί σε κάποια συναυλία;
DXM : Δεν ξέρω αν γνωρίζεις ότι μας αποκαλούν θεούς της γκαντεμιάς. Τώρα θα πεις τι σχέση έχει αυτό με την ερώτηση. Άκου λοιπόν τα εξής:
Πηγαίναμε στην Θεσσαλονίκη για κάποια συναυλία που διοργανώνονταν από κάποιο ραδιοφωνικό σταθμό και στην οποία θα συμμετείχαν πληθώρα συγκροτημάτων . Στον δρόμο ,στο ύψος των διοδίων Σχηματαρίου τρακάραμε πολύ άσχημα με μια νταλίκα. Αποτέλεσμα: Σπασμένα ποδιά, λάμες, καρφιά , μήνες στα νοσοκομεία για τον κιθαρίστα και τον τραγουδιστή μας και μήνες καθυστέρησης και αποχή του group από τις συναυλίες . Μετά από ακριβώς ένα χρόνο παρά μια μέρα μας ξανακάλεσαν για την ίδια ακριβώς συναυλία του ίδιου σταθμού. Θεωρήσαμε καλό να μην προκαλέσουμε την τύχη μας ανεβαίνοντας με αυτοκίνητο και προτιμήσαμε το τρένο . Στο δρόμο όμως το τρένο τράκαρε με μια άλλη νταλίκα και παραλίγο να εκτροχιαστεί αφού η καρότσα του σφηνώθηκε κάτω από το τρένο και το σήκωσε 1-1,5 μέτρα από τις γραμμές. Ευτυχώς την γλιτώσαμε με λίγες ώρες καθυστέρηση και μερικές συμβουλές από πολλούς όπως να κάνουμε αγιασμό εξορκισμό κ.α.
HONEYD. : Ποιο ήταν το συγκρότημα με το οποίο έχετε παίξει και το γουστάρατε περισσότερο; Με ποιο ονειρεύεστε να παίξετε?
DXM : Έχουμε παίξει με σχεδόν όλα τα συγκροτήματα της ελληνικής σκηνής αλλά και με Αυστραλούς (COSMIC PSYCOS , DUBROVNIKS), Άγγλους (NEW MODELS ARMY ) αλλά και συγκροτήματα από τη Σερβία (ΒΟΥΕ) κ.α Στο φεστιβάλ που είχε γίνει στα Σκόπια για την ειρήνη στα Βαλκάνια είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε με συγκροτήματα από Σλοβενία , Αλβανία , Σερβία , Σκόπια , Κροατία , Βουλγαρία . Μας αρέσουν τώρα πολύ οι συναυλίες με τους φίλους Last Drive , Nightstalker , Honeydive , Make Believe, Ziggy Was . Θα θέλαμε να παίξουμε με πολλά συγκροτήματα αλλά δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να ονειρευόμαστε για αυτό το λόγο . Ίσως επειδή οποίος ονειρεύεται μάλλον κοιμάται . Πάντως σίγουρα όλοι θα θέλαμε να παίξουμε με τους FAITH NO MORE.
HONEYD. : Που οφείλεται η ιδιαίτερη άνθιση της ανεξάρτητης σκηνής τα τελευταία χρόνια ?
DXM : Προφανώς οφείλεται στο ότι οι εταιρίες μυρίστηκαν ότι υπάρχει τρόπος να βγάλουν λεφτά , χωρίς πάλι να έχει συμβεί τίποτα τρομερό . Και αυτό άφορα τα ελληνόφωνα συγκροτήματα.
HONEYD. : Ποια είναι η σχέση σας με τα άλλα ελληνικά συγκροτήματα; Ποιο απ' αυτά γουστάρετε περισσότερο;
DXM : Τα μέλη των περισσοτέρων συγκροτημάτων είναι φίλοι μεταξύ τους . Είναι πολλές φορές που βρισκόμαστε κάπου διάφορα μέλη συγκροτημάτων . Από σπίτια , πάρτι , συναυλίες, μαγαζιά μέχρι και διακοπές . Ιδιαίτερα φιλικές σχέσεις έχουμε με τους Last Drive , Nightstalker , Blackmail , Honeydive . Μας αρέσουν πολυ οι παραπάνω και ακόμα μας αρέσουν οι Echo Tattoo , οι Εκτός Ελέγχου , οι Rockin Bones , Terminal Curve , Crime Scene, Ziggy Was, Make Believe .
HONEYD. : Τι γνωρίζετε για την Γιαννιώτικη rock σκηνή (? !)?
DXM : :Έχουμε παίξει παλιότερα στα Γιάννενα μαζί με τους DE TRACES και τους LAST DRIVE. Ξέρουμε ακόμη τους DIRTY SAINTS και παλιότερα στους ΜΕΤΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥΣ.
HONEYD. : Κάποιο τελευταίο δικό σας σχόλιο ?
DXM : Τελειώνοντας θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι η φύση των πραγμάτων δεν μας αποκαλύπτεται έτσι όπως είναι, αλλά έτσι όπως δεν είναι. Αυτό το δεν είναι, είναι η πραγματικότητα που λαμβάνουμε για αυτό που δεν είναι και έτσι η πραγματικότητα μένει ανέπαφη ενώ η μη πραγματικότητα είναι η αληθινή μας φύση με όλα μας τα προβλήματα.
ΑΦΟΥΓΚΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΑΡΟΝ. Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΌΧΙ ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ή ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.
Οι DEUS EX MACHINA έχουν επιστρέψει . Είναι δυναμικοί , speedαριστοί , άμεσοι και γεμάτοι ενέργεια όπως μας έχουν συνηθίσει εδώ και 9 χρονιά. Πάνω από όλα όμως οι DEUS EX MACHINA είναι συνειδητοποιημένοι και προβληματισμένοι . Αισθάνονται και αντιδρούν στα ερεθίσματα που δέχονται με αποτέλεσμα την έκφραση και την δημιουργία. "Οι DEUS συντάσσονται και αυτοί με το σημερινό εναλλακτικό κίνημα . Αποτελούν την πιο αξιόπιστη πρόταση για όλα αυτά τα παιδιά που κατοικοεδρεύουν στη χώρα μας ,υπενθυμίζουν όσο συχνά χρειάζονται και πάνω απ' όλα όπως χρειάζονται: Παίζουν το πιο τριπαριστό πανκ-ροκ με τις πιο αισθαντικές μελωδίες της ηπείρου.
Ακουστέ το DIFFERENT και ανακαλύψτε μόνοι σας
Οι DEUS EX MACHINA είναι :
Δημήτρης Σπυρόπουλος Δημήτρης Μάνθος Τάκης Παπαδόπουλος Κανέλος Δαβέρος Σταύρος Χαντζόπουλος
Δισκογραφία ;
Motorpsycho (lp 1991) Execute/Iraq'n'Roll (7" 1992) Worlds Apart (lp 1993) No silence on my f ace/SDS (7' 1994) Different (10" 1997)