Οι Villa 21 υπήρξαν ένα από τα θρυλικά συγκροτήματα της ελληνικής rock σκηνής και η δεκάχρονη πορεία τους σε συνδυασμό με τη δισκογραφική τους παρουσία αποτελεί πραγματικά ένα μνημειώδες εγχείρημα νέων ανθρώπων με γνήσια αγάπη για το rock and roll και με πρωτοποριακές ιδέες που ακόμα και σήμερα εξακολουθούν να συναρπάζουν τη νεότερη γενιά και να προκαλούν ρίγη στους παλιότερους που βίωσαν από πρώτο χέρι τον ευρηματικό κόσμο της μπάντας.
Χρόνια πλέον, από το τραγικό τέλος του ιδρυτή και βασικού συνθέτη και στιχουργού Κώστα Ποθουλάκη, τα τρία εναπομείναντα μέλη από την ιστορική σύνθεση, η Άντα Λαμπάρα, ο Μπάμπης Δαλλίδης και ο Αντρέας Παπαδόπουλος, τίμησαν το Merlin’s Music Box παραχωρώντας μια εκ βαθέων συνέντευξη στον Βαγγέλη Χαλικιά και στον Γιάννη Καστανάρα. Συγκίνηση, χαμόγελα, προβληματισμοί, ιστορικές αναδρομές, πρόσωπα που δεν υπάρχουν πλέον, λόγια σταράτα, εικόνες από ένα παρελθόν που έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στις συνειδήσεις μας και στις καρδιές μας.
Οι Villa 21 πήραν το όνομά τους από την ομώνυμη πειραματική ψυχιατρική πτέρυγα που διεύθυνε ο υπαρξιστής-μαρξιστής (αντι-ψυχίατρος) David Cooper στο Χέρτφορντσαϊντ της Αγγλίας από το 1961 μέχρι το 1965 με στόχο την παροχή εναλλακτικών θεραπειών σε νεαρούς σχιζοφρενείς.
Ξημερώματα 30 Μαΐου 1993.
Ο Κώστας Ποθουλάκης, με την γυναίκα του Άντα Λαμπάρα, επιστρέφουν σπίτι τους, ύστερα από ώρες που πέρασαν σε μπαρ του Θησείου.
Ο Κώστας οδηγεί παπάκι, και έχει πίσω, την Άντα. Στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης, και λίγο πριν φτάσουν στο σπίτι τους, συγκρούονται μετωπικά, με μηχανή BMW, που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα.
Ο Ποθουλάκης, χτυπάει με το κεφάλι στο τιμόνι της άλλης μηχανής. Αφήνει την τελευταία του πνοή, στην άσφαλτο.
[ Κομμάτι από συνέντευξη στο Merlin's Music Box
Villa 21 – Η τελευταία συνέντευξη
Merlin’s: Πολύ πριν τους Villa 21, ο Κώστας Ποθουλάκης έπαιζε κιθάρα σε ένα από τα πρώτα ελληνικά punk συγκροτήματα, τους Παρεθνογένεσις….
Άντα: Εγώ είχα κάποια σχέση με τους Παρθενογένεσις, αλλά πιο πριν γνώρισα τους Trash που ήταν ένα πραγματικά πρωτοποριακό συγκρότημα για την εποχή τους. Οι Παρθενογένεσις φτιάχτηκαν λίγο αργότερα. Κάπως έτσι γνώρισα τον Κώστα. Είχα πάει με ένα μέλος, φίλο μου από τους Trash, στην πρόβα των Παρθενογένεσις. Ο φίλος μου ήταν ο Στέλιος Χατζηκρεμιλής που αργότερα έπαιξε και στο πρώτο επτάιντσο των Villa. Για ένα μικρό διάστημα είχε παίξει ντραμς στους Παρθενογένεσις και έτσι γνώρισα τα παιδιά, μέσα από πρόβες.
Μπάμπης: Τους Παρθενογένεσις τους είχα δει μια δυο φορές Κυριακή πρωί σε κάτι live που οργανώνονταν τότε σε διάφορους κινηματογράφους.
Merlin’s: Και πώς ξεκίνησε η φάση, ενώ εσύ Άντα δεν έπαιζες ακόμα μουσική, και φτιάξατε τους Villa;
Άντα: Γεννήθηκα στην Πλάκα και έμεινα εκεί για αρκετά χρόνια. Η πρώτη μου επαφή με τη μουσική ξεκίνησε κάπως ανορθόδοξα. Σαν δεκαπεντάχρονο παιδί έβγαινα και πήγαινα στα Αναφιώτικα. Εκεί τότε σύχναζαν πάρα πολλοί χίπηδες από διάφορες εθνικότητες και τζαμάραν με κιθάρες, με φυσαρμόνικες κλπ. Συγχρόνως, εκεί υπήρχε το θρυλικό Jazz Club του Μπαράκου όπου μαζεύονταν κι έπαιζαν διάφοροι τζαζίστες. Οπότε, όπως άραζα εκεί τα απογεύματα, αναγκαστικά, επειδή αυτοί έκαναν soundcheck, άκουγα jazz. Ήταν η πρώτη μου επαφή, ασφαλώς δυσνόητη για ένα παιδί δεκαπέντε χρονών.
Είχα κάνει και μια γνωριμία με τον Γιώργο τον Γαβαλά, τον τζαζίστα, κι έτσι τα λέγαμε συχνά, καμιά φορά πήγαινα σπίτι του, είχε κιθάρα, φυσαρμόνικα και τρομπέτα και γρατζούναγα, προσπαθούσα να
παίξω. Έπιασα την τρομπέτα, αλλά είδα πως δεν τα κατάφερνα με τίποτα, ήταν πολύ δύσκολο. Μια περίοδο έβαζα λίγο μουσική για μια δυο ώρες στο Club 2001. Ήμουν μικρή κι έλεγα στον μαγαζάτορα να με αφήνει να βάλω μουσική. Είχε βέβαια δισκοθήκη το μαγαζί κι έπαιζα διάφορα rock κομμάτια. Έτσι έγινε η γνωριμία μου με τους Trash που είχαν έρθει να παίξουν live. Και άρχισα να πηγαίνω στις πρόβες τους. Με αυτά και μ’ αυτά γνώρισα τους Παρθενογένεσις. Ένα μέλος τους, τον Τάκη τον τραγουδιστή, τον ήξερα από πριν γιατί έμενε κοντά στο σπίτι μου, ήμασταν σχεδόν γείτονες, και περνούσε από το σχολείο μου.
Merlin’s: Για τους Παρθενογένεσις τι ξέρουμε;
Άντα: Τους Παρθενογένεσις νομίζω ότι τους έφτιαξε ο μπασίστας Γιώργος Μακρίδης, ο οποίος δεν ζει πια. Δημιουργήθηκαν το 1978, έκαναν πρόβες σε ένα μικρό στούντιο στην Ηλιούπολη και όταν τους γνώρισα εκτός από τον Μακρίδη ήταν ο Τάκης, ο Κώστας ο Ποθουλάκης ενώ λίγο πριν έπαιζε μαζί τους ο Αλμπέρος Λεμπής. Εγώ τους γνώρισα στη φάση που αντικατέστησαν τον ντράμερ.
Merlin’s: Πώς άρχισες να παίζεις μουσική;
Άντα: Μέσα από τους Παρθενογένεσις γνώρισα τον Ποθουλάκη, κάναμε σχέση και τελικά παντρευτήκαμε. Το 1981 ήμασταν ήδη παντρεμένοι. Η αλήθεια είναι ότι εγώ δεν έπαιζα μουσική, απλά παρακολουθούσα τη σκηνή. Κάποια στιγμή ο Κώστας έφυγε από τους Παρθενογένεσις, έφτιαξε τους Homicide και στη συνέχεια τους Reporters. Νομίζω την περίοδο εκείνη έπαιζε και στις δυο μπάντες. Είχε βρεθεί και με τον Φιλώτα Βασκαλή (aka Fill Scars) από τους Yell-o-Yell κι έπαιζαν οι δυο τους, πριν τους Yell-oYell και τους Villa.
Η φάση δεν κάθισε, αλλά ο Φιλώτας είχε προτείνει στον Κώστα μερικά ονόματα για συγκρότημα, ανάμεσά τους και το Villa 21. Και ο Κώστας τον ρώτησε, εφόσον δε θα συνέχιζαν μαζί, αν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομα για τη δική του μπάντα. Έτσι ξεκινήσαμε οι δυο μας σαν ζευγάρι να παίζουμε στο σπίτι. Είχα ξεκινήσει με πλήκτρα και με rhythm box και ο Κώστας έπαιζε κιθάρα και τραγουδούσε. Κάναμε πρόβες στο σαλόνι. Στην πορεία, ο Φιλώτας είχε ένα παιδικό φίλο και συμμαθητή, τον Μπάμπη τον Δαλλίδη, και μας είπε να ηχογραφήσουμε κάτι σε κασέτα για να τη δώσει σε ένα παιδικό φίλο του που είχε κάνει μια εταιρεία. Κι έτσι γνωριστήκαμε με τον Μπάμπη. Πήγαμε αρχικά σαν ντουέτο στην Creep. Το 1982 βγάλαμε ένα επτάιντσο, το «I See No»…]
1. I See No / The Dream
7'' single (Creep Records 1982)
Ηχογράφηση 20-21 Σεπτ 1982 (Mastersound Studios)
SIDE 1.
I See No
SIDE 2.
The Dream
Κώστας Ποθουλάκης: Φωνή, Κιθάρα
Άντα Λαμπάρα: Συνθ, Ρυθμ Μποξ
Σόλων Σταθόπουλος: Μπάσο
Στέλιος Χατζηκρεμιλής: Ντραμς
2. Move / My Last Chance
7'' single (Creep Records 1983)
Ηχογράφηση Οκτ 1983 (Mastersound Studios)
SIDE 1.
Move
SIDE 2.
My Last Chance
Κώστας Ποθουλάκης- Φωνή, Κιθάρα, Συνθ
Άντα Λαμπάρα- Συνθ, Ρυθμ Μποξ
Ανδρέας Παπαδόπουλος- Μπάσο
Μπάμπης Δαλίδης- Ντραμς
Κώστας Βούρτσης- Σαξόφωνο
THE DREAM LYRICS
We reached so high in that dream
we felt alive again
the time was right to give and take
the place was nice as well
Another time and another place
but in my heart is still the same.
And we feel it's always leaving
and will find it again
and we feel it's always cominng
and we will make it again.
We dreamed of love and glory
like we did many times before
nice feelings and wonderful moments
we didn't have to be part of the whole
after the years of boring and of leaving
that sounded like a real giving.